ZAVOLAJTE NÁM
+421 918 373 018
NAPÍŠTE NÁM

info@7sense.sk

Sme tu pre Vás
Pon-Pia: 08.00 -17.00

Bitrix24 - CRM systém zadarmo

(Alebo ako Vám Bitrix24 môže pomôcť udržať zákazníka a zefektívniť procesy)

„Cieľom podnikania je prilákať a udržať zákazníka.“  (Peter Drucker)

Deň čo deň pribúda na trhu množstvo nových malých či veľkých podnikov. Každý podnikateľ otvára svoj obchod s vidinou zisku. A preto, podniky sa chcú čoraz viac odlíšiť od konkurencie. Najlepšou cestou odlíšenia sa od konkurencie je dokonalé porozumenie potrebám a želaniam zákazníkov, osobný prístup k zákazníkom a vynikajúca úroveň služieb. 

Myslíte si, že je možné poznať a naplniť potreby a želania všetkých zákazníkov, ak má ich podnik tisíce? 

Áno, je to možné a veľmi jednoduché s CRM systémami. Ak Vás zaujíma ako, predstavíme Vám to v jednom z nich.  

Bitrix24 CRM <Bitrix24 CRM>

Čo je CRM systém?

CRM (Customer Relationship Management), čiže systémy pre riadenia vzťahov so zákazníkmi sme predstavili už v predchádzajúcom článku TU. Ich prednosťou je, že umožňujú podniku získavať, zhromažďovať, triediť a spracovávať veľké množstvo informácie o svojich zákazníkoch. Na trhu nájdete širokú ponuku rôznych CRM systémov, ktorému sa venuje aj článok "Porovnanie CRM", ktorý porovnáva viaceré CRM systémy. My sa však v tomto článku budeme venovať len jednotke na trhu medzi CRM systémami, ktorým je softvér Bitrix24

Čo je Bitrix24?

Bitrix24 je praktickým online riešením pre riadenie podniku každej veľkosti. Vznikol v roku 1998 v USA a dodnes ho využíva viac než 4 000 000 organizácií vo svete. Jedná sa o vysoko bezpečné intranetové riešenie na kľúč, ktoré bolo navrhnuté tak, aby zefektívnilo spoluprácu, komunikáciu, podnikové procesy pri využití knowledge managementu a sociálnych sietí. 

Bitrix24 <Bitrix24>

Bitrix24 - cloud, desktop, App

Bitrix24 je možné využívať v cloude alebo môže byť nainštalovaný na serveri podniku. K Bitrix24 je možné pripojiť sa odkiaľkoľvek, stačí Vám len pripojenie na internet. K softvéru Bitrix24 je vyvinutá mobilná a desktopová aplikácia pre Android, IOS a Windows. Bitrix24 je zároveň CRM systém, ktorý poskytuje podnikom platformu pre organizovanie a sledovanie interakcií s potenciálnymi alebo existujúcimi klientmi a partnermi. 

Komu je Bitrix24 určený a cena Bitrix24

Bitrix24 je určený pre podniky všetkých veľkostí. Malým podnikom však vyšiel v ústrety tým, že im ponúka možnosť využívať softvér zdarma. Tento zdarma softvér je dostupný pre 12 používateľov, ktorým ponúka 5 GB úložisko. Cena pre ostatné podniky v cloudovej verzii sa pohybuje maximálne do 200 € mesačne (bez ohľadu na počet používateľov a veľkosti úložiska), čo je v porovnaní so sumou, ktorú podniky zaplatia za mobilné paušály. nepredstaviteľne nižšia. Poďme sa však konečne pozrieť na to, čo konkrétne Vám CRM systém Bitrix24 vie ponúknuť.

Funkcionality CRM v Bitrix24

Čo robí z Bitrix24 absolútne najlepší bezplatný CRM softvér?

1. Ako sme spomínali vyššie, všetky funkcionality v CRM module sú naozaj zdarma pre 12 používateľov, čo väčšina bezplatných CRM softvérov nevie ponúknuť. Týmito funkcionalitami sú databáza zákazníkov a kontaktov, segmentácia zákazníkov, vystavovanie cenových ponúk, evidencia objednávok a vystavovanie faktúr.

2. Aj bezplatnú verziu Bitrix24 ponúka buď v cloude alebo na serveri.

3. V rámci CRM Bitrix24 prichádza s bezplatným e-mail a sms marketingom a virtuálnym call centrom.

4. Tiež, zdarma umožňuje vytvoriť šablóny (napr. kontaktný, objednávkový, emailu či faktúry) a dokonca obsahuje aj nástroj na tvorbu webových stránok.

5. Okrem toho zdarma ponúka úložisko dokumentov, priečinkov, zákazníkov, kontaktov, produktov, cenových ponúk, objednávok a faktúr. 

Predstavte si, že si otvárate kaderníctvo. Je jednoduché absolvovať kadernícky kurz, získať certifikát, zabezpečiť si priestory a vybavenie. Horšie je to však so získaním zákazníkov. Databáza lojálnych zákazníkov s ich osobnými údajmi je to najcennejšie, čo môžete získať. Avšak, aj to má jeden háčik. Aby sa databáza stala plnohodnotným nástrojom riadenia Vášho podnikania, musí spĺňať tri základné podmienky: 

1. Musí obsahovať relevantné a aktuálne informácie o zákazníkoch.
2. Musí zákazníkov vedieť roztriediť do cieľových skupín.
3. Musí byť využívaná pravidelne, to znamená oslovovať zákazníkov a ostať s nimi v dlhodobom kontakte.

Tretí bod je najproblematickejší. Ak by ste mali v databáze 20-50 zákazníkov, tých ešte oslovíte a aj ostanete s nimi v kontakte. Ale, ako by ste oslovili 1000 zákazníkov a viac? Bez automatizovaného CRM systému to nejde. 

CRM v Bitrix24 <Bitrix24 CRM>

DATABÁZA ZÁKAZNÍKOV A DATABÁZA KONTAKTOV V SYSTÉME BITRIX24 CRM

Jedným z CRM systémov umožňujúcim oslovovať niekoľko stoviek či tisíc zákazníkov je práve Bitrix24. V module databáza zákazníkov Vám Bitrix24 pomôže naozaj efektívne evidovať Vašich zákazníkov a všetky Vaše kontakty. Potenciálnych zákazníkov či kontakty je možné do CRM systému zadávať buď manuálne alebo importovať prostredníctvom CSV súboru či externých zdrojov.

Databáza zákazníkov <Databáza zákazníkov>

Ku každému zákazníkovi sa v databáze zákazníkov v Bitrix24 ukladajú všetky dostupné informácie. Jedná o informácie fakturačné, o obchodných príležitostiach, cenových ponukách, objednávkach, faktúrach či iné. CRM systém Bitrix24 umožňuje všetkým oprávneným užívateľom nahliadnuť do histórie komunikácie so zákazníkom a zistiť všetky interakcie s ním. Oprávnenými užívateľmi sa stanú užívatelia, ktorým administrátor udelí prístupové práva.

Segmentácia zákazníkov v systéme Bitrix24 CRM

Ako iste viete, vždy oslovovať všetkých potenciálnych zákazníkov je neefektívne a dokonca až kontraproduktívne. Výhodnejšie je zatriediť jednotlivých potenciálnych zákazníkov do viacerých skupín, tzv. segmentov s podobnými vlastnosťami. Takto do skupín rozdelených potenciálnych zákazníkov je oveľa jednoduchšie osloviť. Navyše, databáza zákazníkov v CRM systéme Bitrix24 Vám vždy vie ponúknuť aktuálne informácie o Vašom trhu, vďaka ktorým viete správne a rýchlo reagovať na jeho požiadavky. Segmentácia zákazníkov v Bitrix24 sa vykonáva na základe rôznych analýz. Využíva sa najmä pri odosielaní individuálnych alebo hromadných emailových či sms-kových kampaní. Využitím email a sms marketingu je možné ďalej analyzovať účinnosť kampaní pomocou mier konverzie a vytvárať vlastné prehľady.

Vystavovanie cenových ponúk v systéme Bitrix24 CRM

Vystavovanie cenových ponúk je súčasťou úspechu každého podnikania. Kvalitné cenové ponuky vedia ovplyvniť dobré meno podniku a aj Vaše zisky. Preto, ak strácate čas, ktorý by ste využili plnohodnotnejšie na tvorbu cenových ponúk, s Bitrix24 už nemusíte! Vytvárajte cenové ponuky pohodlne a potom ich jednoducho vyfakturujte! CRM systém Bitrix24 ponúka cenové ponuky úplne zadarmo.

Cieľom modulu cenové ponuky je uľahčiť a zrýchliť celý proces vytvárania cenovej ponuky. Vytvorenie cenovej ponuky je intuitívny proces, takže ho zvládne bežný užívateľ bez problémov vo veľmi krátkom čase, a to dokonca v súlade s corporate identity podniku. V Bitrix24 je možné pracovať s viacerými menami a v rôznych jazykoch. DPH a spotrebné dane jednotlivých krajín sú už tiež predpísané v tomto CRM softvéri.  

Na to, aby ste mohli cenové ponuky vytvárať, je potrebné najprv cenové ponuky jednorazovo pripraviť. K tomu potrebujete najskôr pridať svoje produkty do CRM systému Bitrix24, a potom pripraviť šablónu cenovej ponuky, vrátane pečiatky a elektronického podpisu. Cenové ponuky sa budú automaticky číslovať. Navyše, Bitrix24 ponúka jednotné úložisko pre cenové ponuky, ktoré sú zobrazované na základe užívateľských práv. Takto, v tomto CRM systéme môžete získať dokonalý prehľad o svojich rozpracovaných cenových ponukách a predpokladať vývoj plnenia obchodných cieľov.

Cenové ponuky v Bitrix24 <Cenové ponuky v Bitrix24>

Evidencia objednávok v systéme Bitrix24 CRM

Objednávky patria k najdôležitejším dokladom každého podniku. Viete si sami predstaviť, koľko práce zaberá príjem, tvorba a evidencia objednávok. CRM systém Bitrix24 Vám uľahčí prácu s objednávkami a automatizáciou podnikových procesov ušetrí množstvo času, ktorý môžete venovať zmysluplnejším činnostiam.

Vonkajšie objednávky a zákazky od Vašich zákazníkov alebo dodávateľov viete s CRM systémom Bitrix24 hneď po ich prijatí uložiť do priečinku. V module evidencia objednávok v softvéri Bitrix24 viete zistiť počet nevybavených objednávok a jednoducho sledovať disponibilitu zásob v čase s množstvom nástrojov pre ich automatizovanú optimalizáciu.

Vnútorné objednávky a odberateľské objednávky umožňuje vytvárať Bitrix24 jednoducho a rýchlo na základe už vopred pripravenej šablóny objednávky. Dokonca, nechýba ani možnosť priameho generovania objednávok podľa dodávateľa. CRM systém Bitrix24 tiež umožňuje sledovať, ktoré objednávky ešte neboli vyfakturované. 

Vystavovanie faktúr v systéme Bitrix24 CRM

Či ste obchodná spoločnosť, podnikateľ alebo živnostník, musíte za svoje služby vystavovať faktúry. Správne vystaviť faktúry je možné aj len za pomoci Microsoft Wordu alebo Excelu, v ktorých vystavíte faktúry manuálne. Máme však pre Vás dobrú správu. Už sa viac nemusíte trápiť s neustálym vytváraním a aktualizovaním tabuliek pri vystavovaní každej jednej faktúry, pretože CRM systém Bitrix24 to urobí za Vás! Dokonca, doplní do faktúry aj dôležité údaje, ponúkne cenník, overí solventnosť a aj pripomenie zaplatenie faktúry. Pretože, Bitrix24 vystavuje profesionálne faktúry zadarmo. Bitrix24 Vám pomôže s fakturáciou, a teda:
   - vystaví personalizované faktúry na základe cenových ponúk spolu s elektronickým podpisom a pečiatkou na základe údajov z databázy zákazníkov,
   - uloží faktúry vo formáte PDF,
   - odošle faktúry emailom priamo na adresy zákazníkov z databázy kontaktov,
   - vytlačí faktúry priamo z webového prehliadača,
   - automaticky zaúčtuje DPH,
   - vykoná opakovanú fakturáciu,
   - skontroluje faktúry po splatnosti,
   - odošle upomienky na faktúry po splatnosti,
   - skontroluje úhradu faktúr a zároveň vypočíta koľko peňazí ešte nebolo uhradených.  

Faktúry v Bitrix24 <Faktúry v Bitrix24>


CRM systém Bitrix24 umožňuje manažmentu získať navyše informácie o nedokončených transakciách, množstve obchodov, ktoré urobili jednotliví predajcovia, o počte nevyfakturovaných zákazníkov jednotlivých predajcov, o celkovej vyfakturovanej sume alebo aj to, aké je hodnotenie jednotlivých predajcov v porovnaní s ostatnými predajcami na základe uhradených faktúr.

Tak, ako ste sami zistili, softvér Bitrix24 v rámci CRM vie toho naozaj dosť. Buďte si istý, že ak stavíte na Bitrix24, nielenže uspokojíte potreby a želania všetkých zákazníkov, ale aj ušetríte veľa času sebe a kolegom v podniku! V prípade záujmu o viac informácií nás neváhajte kontaktovať. Sme TU pre Vás!  

Alebo vyskúšajte bezplatnú verziu Bitrix24 hneď teraz